Deel 13 Mar en Car in Mukambi lodge! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Carrie Voort - WaarBenJij.nu Deel 13 Mar en Car in Mukambi lodge! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Carrie Voort - WaarBenJij.nu

Deel 13 Mar en Car in Mukambi lodge!

Door: CarrievanderVoort

Blijf op de hoogte en volg Carrie

27 Mei 2012 | Zambia, Lusaka

Maandag 14 mei

Om 05.15 gaat de wekker. We moeten op tijd bij de bus zijn en Els brengt ons weg voordat ze naar haar werk op de ambassade gaat. Dus dan zijn we er wel vroeger, maar in ieder geval op tijd. De busrit duurt 3,5 uur en we worden aan de hoofdweg voor de road naar Mukambi lodge gedropt. Waar we echter per direct een groep impala’s zien rondrennen. Marja, haar eerste echte wilde dieren dus. Kort daarna worden we met een jeep naar de lodge gebracht waar we werden op gewacht door de receptioniste, Purity. We krijgen een 4 persoons hutje toegewezen en ik mag van Marja de master bedroom in gebruik nemen. Wat een luxe daar! Zie foto’s, alle maaltijden included en een boatdrive. Mooi zwembad en dit alles ligt aan de Kafue rivieren in het National park Kafue. Eerst maar eens lekker geluncht waarna we de rest van de dag heerlijk hebben gerelaxt en natuurlijk in de zon en aan het zwembad hebben gelegen. In de avond genoten van een heerlijk diner, waarna we uiteindelijk vroeg zijn gaan slapen dit i.v.m. de gamedrive van morgen heel vroeg. Ik schrok me rot toen ik in bed stapte want er lag een hele warme kruik in bed, die ik er maar snel uit heb gehaald. Ja voor de Zambianen is het winter hier, maar voor ons echt niet.

Dinsdag 15 mei

Om 05.15 wake up call, de watchman klopt op de deur. Snel gedoucht want we gaan op safari. 05.50 worden we door de watchman opgehaald aangezien je in het donker niet mag rondlopen i.v.m. de wilde dieren rondom de lodge kunnen lopen. We krijgen zelfs nog een bakkie koffie met eigen gemaakte koekjes voordat we op safari gaan. We gaan met onze buren. Rosemary en Wil uit Zwitserland. Met de boot worden we over gevaren naar de andere kant van de Kafue rivier waar de jeep op ons staat te wachten. Onze driver is Gilbert, een rustige man. Het is nog schemerig, maar als je vroeg bent dan zie je veel meer zoals: allerlei wild, zoals kudu, impalaas, pukus, buffel, olifanten een slang vogels warthogs en baboona oftewel apen. Nou dat is toch niet gering voor Marja op haar eerste safarie. Op de terug weg naar de boot worden we door een olifant met baby aangevallen en Gilbert moet dan ook als een idioot in zijn achteruit om deze olifant te ontlopen en ruimte geven om zijn aanval op ons te staken. Pfpfpf dat was best eng. In de middag weer heerlijk gechilled aan het zwembad voordat we opnieuw op safari gaan. Dit keer wordt het een boatdrive. 16.15 was het zover. Onze Zwitserse buren gingen ook weer mee. Onze gids heet Hasting, een oudere man met heel veel passie voor zijn werk. Terwijl het schemerig werd zag Marja een olifant in de rivier overzwemmen. Hasting, gaf extra gas en ik zat op mijn knietje in de boot en probeerde het gehele schouwspel toch nog te filmen, wat me uiteindelijk ook nog redelijk is gelukt. Naar dit spannende traject werden we getrakteerd op een krokodil die roerloos aan de waterkant vertoefde. Naast de variatie aan vogels hebben we ook nog een aantal hippos gezien. En na een prachtige zonsondergang genieten we van een heerlijke braai of op zijn Hollands gezegd een BBQ. Marja besluit morgenochtend nogmaals een gamedrive met de buurman te maken dus zijn we maar eens vroeg ons hutje op gaan zoeken. Het wordt morgen voor Marja namelijk weer heel vroeg dag.

Woensdag 16 mei

Nog voor de wekker zijn we allebei wakker, want we hoorde de hele nacht een hippo naast onze hut. En dat was spannend hoor. Marja, wordt met de auto op gehaald door de watchman die ons vertelde dat er afgelopen nacht ook een leeuw en een olifant op het terrein rond liepen. Tering en wij dachten alleen maar aan een hippo. Ahum, ook zeer gevaarlijk trouwens. Ok , Maja dus op gamedrive en ik mijn bedje weer in. Na de gamedrive rond de klok van 10 uur hebben we samen van ons laatste ontbijt genoten voordat we weer richting Lusaka gaan. Laat ik jullie wel vertellen dat ik best jaloers ben op Marja want die heeft samen met Wil de Zwitserse buurman een leeuw gezien tijdens hun gamedrive. Ach ja, ik kan niet alles hebben toch? Om 11.30 bracht Gilbert ons naar de hoofdweg , om onze bus te pakken naar Lusaka waar we rond 15.30 aankwamen. Alvorens we naar AM gaan om mee te rijden, hebben wij nog even wat boodschappen gedaan bij de Pick en Pay voor ons avondmaal . Het wordt gebakken aardappelen met kipfilet, met gesmoorde wortelen en. Sperziebonen Met custard pudding als toetje. Lekker Nederlands! Hahahahaha

Donderdag 17 mei

Vandaag is het de laatste vakantiedag van Marja in Zambia.Voor mij een stress dag want ik wil allebei de video's monteren om aan Marja mee te geven. En dat is heel veel werk nog ondertussen mag Marja de was doen en voor het eten zorgen en natuurlijk haar rugzak in pakken op verantwoorde wijze zodat de souvenirs heelhuids aankomen in Nederland. Na een dag hard doorwerken is het allemaal gelukt ook. Rond 20.00 uur zijn we met zijn vieren naar het vliegveld gereden waar we Marja hebben uit gezwaaid. Het wordt steeds rustiger en de eetclub wordt steeds kleiner nu zijn we nog maar met drietje over. Goeie reis Marja. Het was heel gezellig dat je er was. Thx a lot!

Vrijdag 18 mei

Ik heb wel tot 08.30 uit geslapen. Ook vandaag zit ik weer de hele dag achter de pc. Ik heb namelijk nog een video af te maken. De farm en het schooltje waar ik met AM was geweest moet ook nog worden gemonteerd. De hondjes Job en Max zijn de hele dag gezellig bij mij. Ja die willen gewoon aandacht en een beetje liefde, nou dat heb ik wel voor ze over. De video is te veel wek en ik krijg het helaas niet allemaal klaar voordat we Sugarbush gaan. Het is een speciale avond, met een lekker maaltijd van Curry salade en rijst en een wijnproeverij. Nou daar ben ik wel voor te porren. AM had met haar vrienden Francy en Coretta afgesproken en ik mocht ook mee. Het was een leuke koude avond en besloten om op tijd naar huis te gaan. Ja het wordt winter hier vandaar die kou, maar niet te vergelijken met onze winters in Nederland.

Zaterdag 19 mei

Vandaag ga ik naar Avocado een hair en spa. Ik had van AM en Patrick een cadeaubon gekregen voor het maken van de trouwvideo en die bon ga ik vandaag gebruiken. Gelukkig kan ik met AM meerijden en wordt netje voor de deur gedropt. Ik heb een afspraak gemaakt voor een gezichtsbehandeling en een massage en een manicure. Heerlijk! Ik wordt behandeld door Namasiku. Ze begint met de facial en vervolgd de behandeling met een totale bodymassage. Oh, dat was pas echt relaxing. Glenda gaat mijn handen manicure wat altijd lekker is, alleen zit ik wel met een kritisch oog te kijken. Het is allemaal net een beetje anders dan in Nederland. Half 11 kwam ‘Klaske’ mij ophalen. Ze had me op de valreep uitgenodigd om naar hun boerderij te komen. Maar voordat we naar hun huis toe reden zijn we eerst nog even boodschappen gaan doen bij de Markeni Shoppingmall en daar was ik nog niet geweest. Rond lunch tijd kwamen we op de boerderij aan en even later kwam ook Arjen, hun zoon, gezellig bij Pa en Ma op bezoek. Dick heeft me in de middag de hele boerderij laten zien met de bij behorende stukken land. Tjeemig, wat is dit groot en uitgestrekt. Toen we terug kwamen waren ook Elske en Geke gearriveerd. Gezellig en hebben we bij kaarslicht heerlijke spaghetti gegeten met sla en yoghurt toe. Genieten dus onder het genoot van een lekker glaasje wijn en een goed gesprek. Het kaarslicht was noodzaak aangezien de elektrische tijd was uit gevallen. Rond 10.30 sprong het licht weer aan en heb ik ook nog Dick en Klaske geknipt. Oh what a night. Welterusten allemaal.

Zondag 20 mei

06.15 komt Klaske me wakker maken. Het is tijd voor het ontbijt. Dick en Arjan vertrekken direct na het ontbijt de heren hebben afspraken en ook Geke en Elske moeten weer terug naar huis. Samen met Klaske zijn we door haar hobby gelopen de tuinen rond het huis. Prachtig tuin kan ik wel zeggen maar ook waanzinnige fruitbomen en groentetuin en ook nog eens macadamia noten bomen. Ik heb me ogen uitgekeken en weer veel te veel foto’s gemaakt Rond 10.00 werd door Patrick en AM opgepikt bij Mekeni shoppingmall. Alleen waren ze er nog niet en hebben we eerst even een lekker bakkie cappuccino gedronken en niet veel later kwamen P en AM . Afscheid genomen van Klaske en in de auto gesprongen richting Kafue. Op naar Patricks Nederlandse Pa en Ma in Zambia. Ik zal ze even voorstellen Gerda en Laurijs. Het is vandaag een afscheid feestje voor Marlous die zo ongeveer 4 maanden bij hun in huis heeft gezeten. Ze gaat maandag terug naar Nederland en ter ere van haar is er een BBQ oftewel de befaamde Braai. Maar eerst nog even kappertje gespeeld voor Gerda en Marlous. Het is super n gezellig met elkaar. Rond 17.00 uur zijn we huiswaarts gereisd. Het was weer reuze gezellig weekend.

  • 27 Mei 2012 - 22:33

    Mieke:

    He wereldreiziger....wat vreselijk griezelig, die dieren die rond je bed lopen...ik zou geen oog dichtdoen alleen al bij de gedachte! Wat fijn dat je zo overal vrij makkelijk contact maakt, je leert reuze veel mensen kennen zo! Hier prachtig weer en vandaag met mad en vriendinnen de hele dag naar he zwembad geweest, ook lekker haha, knuffel uit Bussum

  • 28 Mei 2012 - 08:33

    Mariella:

    Hoi Carrie,

    Wat leuk daar bij de Mukambi Lodge. Mooie ervaringen weer!
    Hier kunnen we inmiddels ook genieten van veel zon, eindelijk.... Heerlijk.

    Liefs en geniet van je tijd daar.

  • 28 Mei 2012 - 09:06

    Els:

    Hoi Carrie. ik hoop dat je dit berichtje wel kunt lezen. Net je weblog gelezen vanalles meegemaakt dus heerlijk en hartstikke leuk voor Marja nog zoveel beesten gezien.... En jij dus heelhuids aangekomen in Tanzania kijk met spanning uit naar de avonturen in tanzania.. De bustrip er naar toe etc.. Piet en ik hebben beiden nog geprobeerd jou te smsen maar helaas niet doorgekomen... ga het zodadelijm weer proberen met je tanzaniaanse nummer.... Hier alles oke en schitterend mooi weer... we genieten van onze jongens en gaan morgen met hun naar de ardenne... en d zit het er alweer bijna op...Carrie het gaat je goed en tot sms web log etc liefs Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carrie

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 27052

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 04 Januari 2017

Plien & Car NZL 2016

14 Februari 2012 - 20 Juli 2012

Voor het eerst in Afrika

22 Juni 2012 - 20 Juli 2012

Zuid- Afrika 2012

28 Mei 2012 - 22 Juni 2012

Tanzania

Landen bezocht: